import java.io.*;
import java.lang.*;
import java.io.IOException;

public class TengahPeningSekarang
{
   public static void main (String [] args) throws
   IOException
   { 
      switch
      {
         case 0 :
         System.out.println (“Jika tidak tukar, saya hanya
         memperuntukkan satu tahun setengah sahaja.
         Menjimatkan masa saya tetapi adakah ia berbaloi
         untuk jangka masa panjang?”);

         case 1:
         System.out.println (“Jika tukar, saya perlu  
         memperuntukkan dua tahun. Walaupun lama, tentu rasa
         puas hati sebab dapat apa yang diinginkan. ”);

         case 2 :
         System.out.println (“Saya perlu banyak berfikir
         faktor, kesan baik buruk, dan membuat pilihan yang
         terbaik ”);

         default :
         System.out.println (“Saya sangat pening
         sekarang!!”);
      }
   }
}


Output :

Jika tidak tukar, saya hanya memperuntukkan satu tahun setengah sahaja. Menjimatkan masa saya tetapi adakah ia berbaloi untuk jangka masa panjang?
Jika tukar, saya perlu memperuntukkan dua tahun. Walaupun lama, tentu rasa puas hati sebab dapat apa yang diinginkan.
Saya perlu banyak berfikir faktor, kesan baik buruk, dan membuat pilihan yang terbaik.
Saya sangat pening sekarang!!

p/s : Sila jangan ikut java code kat atas. Ni sesuke hati je taip...

2 Orang Berkata-kata:

aleya said...

kite buat temujanji k.sy free by tomoro for hold day.sy akan bantu cik utk selesaikan kesulitan ini.terima kasih ngeh ngeh

Miss Haniza said...

hahaha..foc kan..bole la mcm tu.