Salam dan salam sejahtera semua,

Seminggu lebih tanpa entry baru. Rindu nak bercerita dalam blog. Huhu.. Meh sini nak story sikit pasal bakal penyewa baru di rumah saya.

Balik2 keja semalam, housemate saya cerita gelagat bakal penyewa baru rumah sewa kami. Ada 2 orang datang tengok rumah semalam.


Bakal penyewa 1 : Seorang RA di sebuah IPT berdekatan.

"Nampak je saya pegi keja pakai tudung, tapi saya kaki clubbing. Lagi satu, kalau saya moody, saya takkan bercakap dengan semua orang dalam rumah ni. Saya agak messy sikit. Tapi jangan risau, saya akan mengemas setiap hujung minggu."
 

Bakal penyewa 2 : Seorang student di sebuah IPT.

"Bole bawak lelaki masuk dalam rumah ni tak??"

Dua2 direject. Tau dah sebab ape kan. Walaupun rumah kami, masing2 buat hal dan kepala sendiri, tapi takde lagi yang kaki clubbing dan balik lewat malam. Lelaki pun tak dibenarkan sama sekali masuk ke dalam rumah kami. Itu peraturan sejak dari dulu sampai sekarang.

Nasib baik tau awal2 sebelum kami accept as new housemate. Penting tu sebab semua nak hadap muka dia setiap hari. Jangan rumah dah siap pahat berbunyi, keluar cerita2 belakang, jadi tak sedap pulak kan.

0 Orang Berkata-kata: