Saya ambik MC dua hari gara2 terkena minyak panas. Tak pernah2 ambik MC, tetibe hari ni MC. Huhu. Cerita bermula ketika sedang menggoreng keropok lekor yang housemate saya beli kat Pahang (kalo keropok lekor tu bukan favourite saya, takde la rajin bebenor saya nak masuk dapur menggoreng bagai). Time goreng kali kedua keropok tu meletup2 melambung keluar dari kuali, buka satu tapi enam yang melambung keluar. Bunyi meletup yang sangat kuat sampai satu rumah bole dengar. Minyak panas menggelegak dalam kuali terkena tangan, muka, peha, dan hampir2 kena mata. Sibaik kena atas mata bawah sikit dari kening (ala, tempat tepek eyeshadow tu). Macam mana kena kat peha, tidak pula ku tahu. Housemate yang cuba nak tolong pun terkena sekali (sori Kak Pah + terima kasih sebab tolong kemas dapur balik  dan jadi St John ambulans kejap untuk sapu ubat). Terasa macam ada orang sayang pulak. Hahaha. Padahal ngada2 je lebih. Eh, tapi betul. tak tipu. Memang sakit yang amat.  Hui mak aii. Menggeletar tangan kiri macam kena Parkinson. Muka dah rasa panas, pedih2. Huhuhu. Tetibe terus terfikir, tangan kiri - toilet, toilet - tangan kiri (korang fikir la sendiri betapa seksanye).

Pagi tadi jumpa doktor mengadu la sakit pedih bagai.

Doktor : Sakit apa ni?
Saya    : Tangan, muka saya terkena minyak panas. Bla...bla....bla.....
Doktor : Saya bagi antibiotik dengan krim ye.
Saya    : Tangan saya rasa pedih. Nak tulis pun tak bole.
Doktor : Oooo, awak left handed ke?
Saya    : A'aa. Saya left handed.
Doktor : Ok2. Saya bagi MC. Awak rehat kat rumah.
Saya    : Thanks doktor.  

Tangan yang semakin bengkak dan menggelembung...






Time tulis entri ni, tangan kiri memang dah menggelembung. Rasa macam nak picit2 bagi air dia keluar. Muka pun dah rasa bengkak2. Tekan keyboard pun guna sebelah tangan. Huhuhu. Redha je la...

Dapat MC terus telefon ibu...

Saya : Ibu, akak tak keja hari ni.
Ibu   : La, nape?
Saya : Dapat MC. Kena minyak panas. Bla...bla...bla...
Ibu   : Lain kali hati2.
Saya : Bukan akak goreng tak betul. Keropok tu yang salah sebab die yang meletup.
Ibu   : Keropok tu pulak yang salah.
Saya : Ni kalo ada parut ni macam mana?
Ibu   : Takpe. Kurang sikit hantaran. Hahahahaha... Biase kalo macam tu takde kesan parut. Kulit tu tanggal sendiri.
Saya : Oooooo. Fuhh, sibaik. Kalo tak, takde orang nak masuk meminang akak la macam ni. Hahahaha.

Agak lama jugak kami bersembang tadi. Saya memang suke gaduh dengan ibu. Cakap mesti nak menang. Bukan gaduh betul2 pun, gaduh2 manja gitu. Hehehe...

p/s : Sikit punya lama nak taip entri ni... Ya Allah, sembuhkanlah tangan ni. Nak guna untuk cari rezeki... To my dear Aleya, sori terpaksa tangguh buat development yang sepatutnya start hari ni. Rabu ni kite sambung ek... 

3 Orang Berkata-kata:

kawan said...

Semoga cepat sembuh. Hati2 lain kali

aleya said...

hakhak kurang duit hantaran ye ish3 take care dear.development tu lantak p la.jom tukar keje :P

Miss Haniza said...

rilek dulu..dpt bonus,cukup 2 tahun kite tukar la.hahaha..